مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 تیر 1402 ساعت 10:302023-07-19سياسي

چرا عزاداری برای امام حسین(ع) از روز اول محرم آغاز می شود؟


روز عاشورا، روز هدایت است و به این دلیل که می خواهیم در مسیر هدایت قرار گیریم از اول محرم عزاداری های خود را برای امام حسین(ع) و یاران شان آغاز می کنیم به شرط اینکه فلسفه هدایت مشخص شود.

- چرا عزاداری برای امام حسین(ع) از روز اول محرم آغاز می شود؟ ایسنا/خراسان رضوی یک کارشناس مذهبی گفت: روز عاشورا، روز هدایت است و به این دلیل که می خواهیم در مسیر هدایت قرار گیریم از اول محرم عزاداری های خود را برای امام حسین(ع) و یاران شان آغاز می کنیم به شرط اینکه فلسفه هدایت مشخص شود.

حجت الاسلام والمسلمین حمیدرضا ویژه در گفت وگو با ایسنا به مناسبت آغاز ماه محرم اظهار کرد: اگر تعریف درستی از فلسفه عزاداری کردن برای ائمه معصوم(ع) به خصوص امام حسین(ع) داشته باشیم قطعا متوجه خواهیم شد که عزاداری زمان و مکان ندارد.

وی با بیان اینکه فلسفه عزاداری و برگزاری جشن های شادی برای اهل بیت(ع) مانند 2 روی سکه است، افزود: بنابراین فلسفه عزاداری و جشن های شادی برای ائمه(ع) دارای یک معناست که انسان در مسیر هدایت قرار گیرد.

این کارشناس مذهبی ادامه داد: اما متاسفانه گاهی اوقات شکل هایی از عزاداری و شادی برای ائمه(ع) را شاهد هستیم که باعث شده فلسفه اصلی آن ها فراموش شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا عزاداری برای امام حسین(ع) از روز اول محرم آغاز می شود؟

چرا عزاداری برای امام حسین(ع) از روز اول محرم آغاز می شود؟