مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 تیر 1402 ساعت 16:252023-07-10پزشكي

طرز تهیه شیرینی فسایی به روش سنتی


در این گزارش طرز تهیه شیرینی فسایی به روش سنتی را به شما آموزش می دهیم.

- سپس آرد را الک کنید تا بافت آن سبک و یکدست شود و بعد آرد را کم کم به مخلوط مواد اضافه کنید و با دور کند همزن به مدت 2 دقیقه هم بزنید تا با هم مخلوط شوند، بعد از آن خمیر تشکیل شده را با دست ورز دهید تا نرم و لطیف و یک دست شود.

نکته: در دستور اصلی نان فسایی از مقداری آرد نخودچی هم استفاده می شود که چون آرد نخود چی رنگ شیرینی را کدر می کند و طعم نخودچی به شیرینی ها می دهد می توانید به جای آن از آرد سفید استفاده کنید و شیرینی های خوش رنگ تری درست کنید.

مرحله سوم سپس این خمیر را با دست جمع کنید و کمی ورز دهید، این خمیر نیاز به استراحت ندارد، بعد خمیر را روی یک سطح صاف بین دو نایلون قرار دهید و سپس خمیر را به قطر نیم سانتی متر با وردنه باز کنید، بعد از آن نایلون را از روی خمیر بردارید.

مرحله چهارم بعد خمیر را در شکل و اندازه دلخواه برش بزنید و یا از قالب های آماده برای برش زدن خمیر استفاده کنید سپس کف قالب مورد نظر را با کره یا روغن مایع چرب کنید و یا داخل قالب کاغذ روغنی قرار دهید و برش های خمیر را با فاصله در آن بچینید.

مرحله پنجم سپس یک تخم مرغ را بشکنید و زرده آن را جدا کنید و داخل یک ظرف بریزید سپس زرده را با چنگال هم بزنید تا از لختگی خارج شود و به وسیله فرچه روی شیرین


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرز تهیه شیرینی فسایی به روش سنتی

طرز تهیه شیرینی فسایی به روش سنتی