مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 30 تیر 1402 ساعت 15:112023-07-21سياسي

در آیین های محرم ابعاد قیام حسینی به درستی بازگو شود


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اراک، آیت الله  قربانعلی دری نجف آبادی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه اراک اظهار کرد: نباید اجازه دهیم رفتارهای خرافی و فاقد مبنای علمی و واقعی در آیین های ماه محرم رسوخ کنند، بلکه باید بکوشیم آیین های محرمی بر پایه انتقال مفاهیم عمیق نهضت و پیام عاشورا و معرفی ابعاد قیام حسینی برگزار شود.

وی تصریح کرد: مداحان و خادمان حسینی باید بکوشند برنامه های محرم را به بهترین شکل ممکن برگزار کرده و شعور حسینی را در جامعه جاری و ساری کنند.

امام جمعه اراک با بیان اینکه نهضت عاشورا و قیام امام حسین(ع) دارای پیام های اخلاقی و معنوی است، بیان کرد: عاشورا درس انسان سازی بود و واقعه عاشورا مکتب انسان سازی است که باید درس های آن را به خوبی آموخت.

دری نجف آبادی تاکید کرد: امر به معروف و نهی از منکر مهم ترین درس عاشورا است که باید در عزاداری ها بیشتر به آن پرداخت.

 دری نجف آبادی از ماه محرم  به عنوان ماه بیداری امت اسلام و آشنایی با فرهنگ ناب اسلام یاد کرد و ادامه داد:  هیات های مذهبی و مداحان باید ضمن تلاش برای برگزاری هرچه باشکوه تر آیین های محرم اجازه ندهند کیفیت فدای کمیت شود.

امام جمعه اراک همچنین ضمن محکوم کردن اهانت به قرآن بیان کرد: قرآن به تمامی جهان آبرو بخشید، توهین به آن و دیگر مقدسات اسلام قابل بخشش نیست و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

در آیین های محرم ابعاد قیام حسینی به درستی بازگو شود

در آیین های محرم ابعاد قیام حسینی به درستی بازگو شود