مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 تیر 1402 ساعت 10:102023-06-27دانش

5 نکته طلایی برای ورزش در هوای گرم


عضو هیات علمی دانشکده علوم ورزشی دانشگاه رازی کرمانشاه به تشریح نکاتی طلایی برای انجام تمرینات ورزشی در هوای گرم پرداخت.

- ایسنا/کرمانشاه عضو هیات علمی دانشکده علوم ورزشی دانشگاه رازی کرمانشاه به تشریح نکاتی طلایی برای انجام تمرینات ورزشی در هوای گرم پرداخت.

دکتر رستگار حسینی در گفت وگو با ایسنا، بااشاره به فرارسیدن تابستان و گرم شدن هوا، اظهار کرد: در این فصل، ورزشکاران باید از خطرات احتمالی تمرین در هوای گرم آگاه باشند.

وی ادامه داد: ورزشکاران به منظور حفظ سطح بالایی از عملکرد و جلوگیری از بیماری های مرتبط با گرما، باید اصول خاصی را در طول فصل تابستان رعایت کنند.

آب کافی بنوشید این دکترای فیزیولوژی ورزشی با بیان اینکه ورزشکاران هنگام تمرین در فصل گرم باید نکاتی را مورد توجه قرار دهند، افزود: ورزشکاران در این شرایط باید تلاش کنند تا به اندازه کافی مایعات به بدن خود برسانند.

وی تصریح کرد: کم آبی بدن می تواند باعث خستگی، گرفتگی عضلات و سایر بیماری های مرتبط با گرما شود، بنابراین ورزشکاران باید قبل، حین و بعد از تمرینات خود مایعات زیادی مانند آب یا نوشیدنی های ورزشی بنوشند.

حسینی اضافه کرد: همچنین به همه ورزشکاران توصیه می شود از مصرف الکل و کافیین اجتناب کنند، چرا که می تواند کم آبی بدن را افزایش دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

5 نکته طلایی برای ورزش در هوای گرم

5 نکته طلایی برای ورزش در هوای گرم