مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 2 تیر 1402 ساعت 13:052023-06-23اقتصادي

صومعه سرا از شهرستان های مستعد پرورش گل و گیاه است


سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان صومعه سرا از برگزاری نخستین جشنواره استانی گل و گیاه در شهرک گلخانه ای کیشستان صومعه سرا روز پنج شنبه یک تیر ماه خبر داد.

- محمدعلی اکبری امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در صومعه سرا با بیان اینکه کیشستان  225 مجتمع گلخانه ای دارای مجوز دارد، که  200 مجتمع گلخانه ای آن فعال است، اظهار کرد: این مجتمع ها را دانش آموختگان دانشگاهی در زمینه تولید گل های زینتی، آپارتمانی و باغی، گیاهان دارویی و صیفی جات و سبزیجات گلخانه ای اداره می کنند.

وی با بیان اینکه مدیریت واحد یک مجموعه گلخانه ای از مزایای احداث شهرک برای گلخانه هاست، گفت: وجود یک تیم مدیریتی علاوه بر نقش داشتن در بهبود کیفیت و کمیت محصولات، مزیت های چشمگیر اقتصادی و صادراتی را ایجاد می کند.

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان صومعه سرا با اشاره به مزیت های احداث و توسعه شهرک های گلخانه ای نسبت به گلخانه های انفرادی تصریح کرد: در واحدهای انفرادی گلخانه ای، تولیدکننده توان برنامه ریزی برای صادرات را ندارد زیرا خریداران بین المللی محصولات گلخانه ای نیازمند حجم زیادی از محصولات با استانداردهای مختلف و بسته بندی مناسب هستند و امکان تحقق این مهم در واحدهای انفرادی گلخانه ای وجود ندارد و باید در بستر شهرک های گلخانه ای شکل گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صومعه سرا از شهرستان های مستعد پرورش گل و گیاه است

صومعه سرا از شهرستان های مستعد پرورش گل و گیاه است