مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 تیر 1402 ساعت 08:552023-07-17اقتصادي

مبارزه با آفات کشاورزی به روش ارگانیک


مدیر جهاد کشاورزی محمودآباد با بیان اینکه مبارزه با آفات به روش ارگانیک در کشاورزی مبتنی بر فناوری های روز دنیا است گفت: برخی افراد کشاورزی ارگانیک را سنتی و غیرمدرن می دانند.

- محمد هادی زاده در گفت وگو با ایسنا با اشاره به لزوم مقابله با آفات و بیماری ها به روش ارگانیک در کشاورزی، اظهار کرد: جهاد کشاورزی با رویکرد مصرف بهینه سم و کود، کاهش آلاینده های زیست محیطی و تولید محصول سالم، کلاس های آموزشی شیوه های کنترل آفات به روش های غیرشیمیایی را برای کشاورزان برگزار می کند.

وی با بیان اینکه مبارزه با آفات به روش ارگانیک در کشاورزی مبتنی بر فناوری های روز دنیا است، افزود: برخی افراد کشاورزی ارگانیک را سنتی و غیرمدرن می دانند.

هادی زاده با اشاره به اینکه کشاورزی ارگانیک، بومی و غیرصنعتی معرفی می شود، در حالیکه کشاورزی ارگانیک ابزارهای پیشرفته ای را در اختیار دارد، تصریح کرد: اساس کار در تولیدات کشاورزی باید تامین سلامت مردم به واسطه مصرف فرآورده های غذایی سالم باشد، از این رو استفاده از شیوه های مکانیکی و تلفیقی مد نظر است و اگر این روش ها جوابگو نبود، روش های شیمیایی چاره کار است.

این مسئول یادآور شد: بهبود شرایط سلامت افراد، ایجاد و حفظ امنیت اقتصادی، خوداتکایی در تولید محصولات کشاورزی، کاهش آلودگی خاک و دوام و ماندگار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مبارزه با آفات کشاورزی به روش ارگانیک

مبارزه با آفات کشاورزی به روش ارگانیک