مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 تیر 1402 ساعت 12:352023-07-09اقتصادي

دولت درباره ارز بخش خصوصی نباید مانند ارزهای نفتی عمل کند


رییس مرکز پژوهش های اتاق ایران با بیان اینکه سیاست های پولی کشور منسوخ است، گفت: دولت نباید درباره ارز بخش خصوصی مانند ارزهای نفتی عمل کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، محمد قاسمی امروز با ارائه گزارش این مرکز در نشست هیئت نمایندگان اظهار داشت: شبکه اقتصاد ایران در 60 سال گذشته با وجود تلاش های صورت گرفته پیوندهای ضعیفی با بخش های پیشین و پسین خود داشته است.

برای 10 سال آینده اقتصاد کشور باید یک هدف داشته باشد که آن نیز تقویت تولید رقابت پذیر است.

رییس مرکز پژوهش های اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: برای بهبود اقتصاد 123 پیشنهاد داریم که از این میان 50 مورد در اولویت است که مهم ترین های آن شامل گسترش رقابت و فعالیت های اقتصادی و مبارزه با انحصار، ثبات بخشی به اقتصاد، ارتقا سرمایه گذاری، کاهش فقر و بهبود نظام توزیع در آمد و بهبود محیط کسب و کار است.

وی افزود: برای تحقق این اولویت ها پیشنهادات ما در اتاق آن است که دولت از مداخله در سازکار بازار به ویژه قیمت گذاری خود را کنار بکشد.

قاسمی تصریح کرد: استدلال دولت برای تداوم قیمت گذاری آن است که نهاده هایی مانند آب و انرژی را به صورت یارانه ای در اختیار تولید کنندگان قرار می دهد به همین منظور باید قیمت گذاری نیز داشته باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دولت درباره ارز بخش خصوصی نباید مانند ارزهای نفتی عمل کند

دولت درباره ارز بخش خصوصی نباید مانند ارزهای نفتی عمل کند