مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 تیر 1402 ساعت 07:002023-07-19فرهنگي

غم «نگهبان شب» از جنس حسرت است، نه تحقیر/ قصه گو، خدا نیست!


سیدرضا میرکریمی نویسنده و کارگردان فیلم «نگهبان شب» ضمن تشریح رویکرد انتقادی فیلم و تلخی مستتر در آن تأکید کرد، غمی که در این فیلم های کارنامه اش وجود دارد از جنس «تحقیر مخاطب» نیست.

- سیدرضا میرکریمی نویسنده و کارگردان فیلم نگهبان شب ضمن تشریح رویکرد انتقادی فیلم و تلخی مستتر در آن تأکید کرد، غمی که در این فیلم های کارنامه اش وجود دارد از جنس تحقیر مخاطب نیست.

خبرگزاری مهر - گروه هنر- زهرا منصوری: رضا میرکریمی از فیلمسازان نسل میانی انقلاب است که همواره آثارش محل بحث بوده است، فیلمسازی که گاه آثارش در جشنواره های داخلی قدر دیده و گاه در فستیوال های خارجی مورد توجه قرار گرفته است.

او این روزها فیلم سینمایی نگهبان شب را روی پرده دارد، فیلمی اجتماعی که خودش آن را نوعی هشدار برای این روزهای جامعه می داند او اما هنوز امیدوار است و این امید در فیلمش جاری است.

به بهانه اکران نگهبان شب گفتگویی با رضا میرکریمی داشتیم که او در بخش نخست این گفتگو از ضرورت توجه به مقوله فرهنگ و چراغ راه قرار دادن آن برای عبور از بحران های اجتماعی گفت.

مشروح قسمت پایانی این گفتگو را در زیر می خوانید: * بخشی از حس تلخی و غمی که در نگهبان شب وجود دارد از جنس همان سرگشتی ای است که پیش تر در خیلی دور خیلی نزدیک هم تصویر کرده بودید و آن فیلم هم هنوز بعد از


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

غم «نگهبان شب» از جنس حسرت است، نه تحقیر/ قصه گو، خدا نیست!

غم «نگهبان شب» از جنس حسرت است، نه تحقیر/ قصه گو، خدا نیست!