مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 تیر 1402 ساعت 11:402023-06-25سياسي

ثبت درختان سرو کهنسال «تفتان» در فهرست میراث طبیعی ملی


سرپرست معاونت میراث فرهنگی سیستان وبلوچستان گفت: درختان سرو کهنسال شهرستان تفتان در فهرست میراث طبیعی ملی ایران به ثبت رسیدند.

- به گزارش، رضا کیخواه آریا گفت: با تأیید شورای ملی ثبت میراث طبیعی کشور، درختان سرو کهنسال سرو با قدمت 430 تا 850 سال واقع در شهرستان تفتان در فهرست میراث طبیعی ملی ایران به ثبت رسیدند.

وی ادامه داد: ثبت ملی درختان کهنسال که عمدتاً به عنوان نماد سرزندگی و قدمت روستاها به شمار می روند و نزد عموم مردم از جایگاه و احترامی خاصی برخوردار هستند، در راستای توجه به حفاظت و مراقبت از آن ها انجام می شود.

وی اضافه کرد: در این رابطه درختان سرو زربین کهنسال شهرستان تفتان در فهرست میراث طبیعی ملی ایران ثبت شد که این درختان شامل مجموعه درختان سرو کهنسال دره شاهتوت روستای گروک، مجموعه درختان سرو کهنسال روستای گروک، مجموعه درختان سرو کهنسال روستای دهپابید و درخت سرو کهنسال روستای کوشه است.

سرپرست معاونت میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان ادامه داد: این درختان ضمن رعایت حقوق مالکانه تحت حفاظت، نظارت، حمایت وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بوده و هرگونه دخل و تصرف یا اقدام و عملیاتی که منجر به تخریب یا تغییر در اصالت آنها شود ممنوع است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت درختان سرو کهنسال «تفتان» در فهرست میراث طبیعی ملی

ثبت درختان سرو کهنسال «تفتان» در فهرست میراث طبیعی ملی