مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 تیر 1402 ساعت 16:102023-06-26اقتصادي

ثبت شکایت و بازرسی از دفاتر اسناد الکترونیکی می شود


رییس کانون سردفتران و دفتریاران در پاسخ به سوالی درباره پاسخگویی به شکایات مردم گفت: تاکنون ثبت شکایت از ارائه خدمات دفاتر اسناد رسمی به صورت حضوری بود اما اکنون تمهیداتی فراهم شده است تا ثبت شکایت ها و بازرسی ها الکترونیکی شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، علی خندانی در یک نشست خبری گفت: مهمترین رسالت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و دفاتر اسناد رسمی، تثبیت مالکیت افراد است و در این راستا، حاکمیت باید برای ترویج اسناد رسمی اقداماتی انجام دهد زیرا اکنون با افزایش اختلافات ناشی از عدم ثبت قراردادها و اسناد رسمی و افزایش پرونده های قضایی روبرو هستیم.

وی ضمن تاکید بر لزوم توسعه اسناد رسمی گفت: اکنون اموال منقول و غیرمنقول و قراردادها ارزش بالایی دارد؛ بنابراین لازم است در زمینه تثبیت مالکیت اقدام جدی انجام شود.

خندانی با اشاره به طرح الزام به تنظیم سند رسمی غیرمنقول که اکنون در مجمع تشخیص مصلحت نظام در حال بررسی است، گفت: با سرانجام رسیدن این طرح در راستای تثبیت مالکیت و کاهش پرونده ها اقدام می شود.

وی با اشاره به اجرای طرح کاداستر گفت: در این طرح سال ها عقب بوده ایم و اکنون به صورت جهادی و عملیاتی در حال پیگیری است و طبق آخرین اطلاعات 99 درصد اراضی ملی دارای سند کاداستر شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت شکایت و بازرسی از دفاتر اسناد الکترونیکی می شود

ثبت شکایت و بازرسی از دفاتر اسناد الکترونیکی می شود