مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 31 تیر 1402 ساعت 16:102023-07-22اقتصادي

جزییات توافق ایران و مالزی در بخش کشاورزی


مالزی نیاز به بسیاری از میوه هایی مثل سیب، کیوی، پرتقال و نارنگی دارد و ما قابلیت صادرات به مالزی را داریم همچنین این کشور تجربیات خوبی را در بحث حلال دارد که قرار شد در این زمینه هم همکاری های خیلی نزدیکی داشته باشیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، با سفر سیدمجتبی خیام نکویی معاون وزیر جهاد کشاورزی به مالزی سند همکاری مشترک با سازمان تحقیقات و توسعه کشاورزی این کشور (MARDI) به امضا رسید.

در این سفر توسعه و تعمیق روابط دوجانبه در بخشهای مختلف کشاورزی،  باغداری ، شیلات و انتقال فناوری در دیدار معاون وزیر کشاورزی کشورمان با وزیر کشاورزی مالزی مورد بررسی و توافق دو طرف قرار گرفت.

بر همین اساس سند یادداشت تفاهم همکاریهای مشترک آموزشی و پژوهشی دو کشور به امضا رسید.

در سفر رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی به مالزی، ایجاد ایستگاه تحقیقات مشترک میوه های گرمسیری و تبادل ژنتیکی این میوه ها ،فراهم شدن فرصتها ی پژوهشی مشترک در حوزه های آبخیزداری، شیلات ،باغبانی ،آبیاری و حفظ نباتات، برگزاری دوره های کوتاه مدت وکارگاه های آموزشی مشترک از مهمترین محورهای این سند همکاری است.

وزیر جهاد کشاورزی مالزی در این دیدار گفت: از تجربه و دانش فنی ایران در حوزه های مختلف به ویژه کشت برنج بدون آب و پرورش  طیور خاویار استفا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جزییات توافق ایران و مالزی در بخش کشاورزی

جزییات توافق ایران و مالزی در بخش کشاورزی