مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 تیر 1402 ساعت 15:502023-06-24بين الملل

ناو آمریکایی در ویتنام پهلو می گیرد


 به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، ناو هواپیمابر یو اس اس رونالد ریگان در اقدامی کم سابقه و نادر، فردا در شهر مرکزی بندری دانانگ ویتنام و در بحبوحه تنش ها با پکن در دریای چین جنوبی، - در بحبوحه تنش ها بین واشنگتن و پکن در دریای چین جنوبی، یک فروند ناو هواپیمابر آمریکا در اقدامی کم سابقه در یکی از بنادر ویتنام پهلو می گیرد.

 به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، ناو هواپیمابر یو اس اس رونالد ریگان در اقدامی کم سابقه و نادر، فردا در شهر مرکزی بندری دانانگ ویتنام و در بحبوحه تنش ها با پکن در دریای چین جنوبی، پهلو می گیرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ویتنام اظهار کرد این ناو هواپیمابر که قدرت حمل سلاح هسته ای را نیز دارد، فردا بعدازظهر (یک شنبه) در این شهر پهلو می گیرد و تا تاریخ 30 ژوئن در این بندر می ماند.

این سیاستمدار ویتنامی در پاسخ به درخواست رویترز مبنی بر علت پهلوگیری این ناو در شهر بندری دانانگ پاسخی نداد.

در همین حال براساس این گزارش، واشنگتن قصد دارد در سال جاری و همزمان با تنش های اخیر در روابط هانوی با پکن بر سر مرز ها در دریای چین جنوبی، روابط رسمی خود با ویتنام را ارتقا دهد.

چین مدعی است که آب های این منطقه از جمله مناطق انحصاری اقتصادی ویتنام و دیگر کشور های این منطقه، باید تحت حاکمیت پکن باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ناو آمریکایی در ویتنام پهلو می گیرد

ناو آمریکایی در ویتنام پهلو می گیرد