مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 31 تیر 1402 ساعت 11:452023-07-22سياسي

تاریخ 5 هزارساله در خطر است/ شهرسوخته از فهرست جهانی خارج می شود؟


با احداث باند دوم زابل به زاهدان و براساس نظرکارشناسان، احتمال خروج شهر سوخته از لیست جهانی یونسکو وجود دارد و این زنگ خطری در حوزه گردشگری و باستانشناسی است.

- ، گروه استان ها: با قوت گرفتن تکمیل احداث باند دوم زابل به زاهدان و با توجه به مغایر بودن این کار با قوانین و مقررات سازمان یونسکو، احتمال خروج شهر سوخته از لیست جهانی یونسکو وجود دارد و این موضوع زنگ خطری جدی برای حوزه گردشگری و باستان شناسی سیستان و بلوچستان و ایران محسوب می شود.

باند دوم بزرگراه زاهدان _ زابل تهدید جدی برای شهر سوخته مدیرکل پیشین میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری سیستان وبلوچستان گفت: باند دوم بزرگراه زاهدان _ زابل تهدید جدی برای خارج شدن شهر سوخته از لیست جهانی است، این جاده علیرغم اینکه تمام دستورالعمل های ثبت جهانی تاکید می کند که تمامی عناصری که در حریم بصری هستند حذف شوند، اجرا شده است.

کامبیز مشتاق گوهری در گفتگو با خبرنگار مهر ، افزود: متولیان احداث جاده، در اقدامی سریع و در سایه سکوت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی که در ظاهر مخالف این اقدام بوده ولی در عمل هیچ اقدام حقوقی انجام نمی دهد، باند دوم این بزرگراه را اجرا کردند.

وی بیان کرد: باند دوم بزرگراه از وسط یکی از محوطه های اقماری شهر سوخته گذشته و آن محوطه را نابود کرده، برخی قصد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاریخ 5 هزارساله در خطر است/ شهرسوخته از فهرست جهانی خارج می شود؟

تاریخ 5 هزارساله در خطر است/ شهرسوخته از فهرست جهانی خارج می شود؟