مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 تیر 1402 ساعت 10:002023-07-02اقتصادي

آخرین وضعیت «مسجد کبود»


معاون میراث فرهنگی آذربایجان شرقی درباره سرنوشت و آخرین وضعیت «مسجد کبود» که از حدود 16 سال پیش در فهرست میراث فرهنگی در انتظار ثبت جهانی یونسکو قرار گرفته است، - معاون میراث فرهنگی آذربایجان شرقی درباره سرنوشت و آخرین وضعیت مسجد کبود که از حدود 16 سال پیش در فهرست میراث فرهنگی در انتظار ثبت جهانی یونسکو قرار گرفته است، گفت: نام این مسجد جزو مجموعه بازار تاریخی تبریز در یونسکو ثبت شده است و فعلا به مرمت اضطراری نیاز ندارد.

مسجد کبود یکی از بناهای تاریخی آذربایجان شرقی است که بیش از 600 سال قدمت دارد.

این مسجد فیروزه ای که در جهان اسلام شناخته شده است، از سال 1386 در فهرست میراث فرهنگی در انتظار ثبت جهانی یونسکو قرار گرفته است.

وحید نواداد، معاون میراث فرهنگی استان آذربایجان شرقی در گفت وگو با ایسنا، درباره پیگیری ثبت جهانی این مسجد، اظهار کرد: خود بنا به تنهایی به ثبت جهانی نرسیده است، اما جزو مجموعه بازار تبریز در فهرست یونسکو قرار دارد.

25 اثر ثبتی در یونسکو داریم که برخی از آن ها مجموعه ای از آثار هستند که در قالب یک پرونده به یونسکو ارائه و ثبت شده اند، برای مثال پاسارگاد از جمله آثار جهانی ایران است که تعداد زیادی بنا در محدوده آن قرار دارد که در پرونده جهانی به نام آن ها اشاره شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آخرین وضعیت «مسجد کبود»

آخرین وضعیت «مسجد کبود»