مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 1 تیر 1402 ساعت 00:052023-06-21اقتصادي

خرید 67 هزار تن گندم در گنبدکاووس


مدیرجهادکشاورزی شهرستان گنبدکاووس گفت: تا امروز 67 هزار تن گندم از کشاورزان در گنبدکاووس خریداری شده است.

- عبدالملک آرخی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گنبدکاووس اظهار کرد: تا امروز حدود 67 هزار تن گندم از کشاورزان گنبد کاووس خریداری شده است.

وی تصریح کرد: برداشت گندم در شهرستان گنبدکاووس به اتمام رسیده و معمولا گندم های خریداری شده در چند روز گذشته از شهرستان های اطراف مانند شهرستان آزادشهر است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان گنبدکاووس خاطرنشان کرد: در زمان فصل برداشت گندم شهرستان گنبدکاووس 11 مرکز خرید تضمینی گندم در شهرستان فعال بود و در حال حاضر فقط مرکز سیلو فعال و باقی مراکز خرید تضمینی غیرفعال شده اند.

وی ادامه داد: تاکنون هشت درصد از مطالبات کشاورزان گندمکار پرداخت شده که این رقم در استان گلستان 10 درصد بوده و امید داریم در روزهای آینده مابقی مطالبات کشاورزان در این حوزه پرداخت شود.

آرخی گفت: از اواخر پاییز سال گذشته و اوایل دی ماه گذشته مبارزه با ملخ در سطح مزارع شهرستان آغاز شده و بیش از 83 هزار هکتار از اراضی ردیابی شد که از این میزان 380 هکتار آن سم پاشی شد.

وی بیان کرد: خوشبختانه شرایط جوی امسال به گونه ای بود که تلفیق برای کپسول های ملخ مناسب نبوده و اکثر کپسول ها بخاطر خشکسالی از بین رفتند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خرید 67 هزار تن گندم در گنبدکاووس

خرید 67 هزار تن گندم در گنبدکاووس