مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 تیر 1402 ساعت 17:102023-07-17اقتصادي

آب سد چم شیر سالم است/کهگیلویه و بویراحمد نگین زاگرس


ارزیابی ها و آزمایش های مختلفی به صورت ماهانه از هشت نقطه ی آب سد چم شیر انجام گرفت و نتیجه آزمایش ها سلامت آب این سد را تایید کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، علی سلاجقه ظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران در یاسوج افزود: تاکنون عمق این دریاچه به 90 متر رسید و اگر دریچه سد بسته شود عمق آن به بیش از 130 متر خواهد رسید که بعد از آبگیری و افتتاح نیز آب سد به صورت مداوم ارزیابی می شود.

وی با بیان اینکه سد چم شیر از طرح های بزرگ کشور است که با طول 24 کیلومتر دو و سه دهم میلیارد متر مکعب آب را ذخیره می کند، گفت: از زمان ساخت این سد تاکنون مسائل متعدی توسط سمن ها و برخی افراد در خصوص مشکلات احتمالی کیفیت آب مطرح شد و با رسی ها مشخص شد که آب پشت سد از لحاظ کیفیت وضعیت مناسبی دارد.

سلاجقه با اشاره به توجه بیشتر به حوزه محیط بانی اظهار داشت: در دو سال اخیر تجهیزات مناسبی در اختیار محیط بانان قرار داده شد و اعتبارات سال جاری محیط زیست افزایش دو برابری داشته است.

وی افزود: استان کهگیلویه و بویراحمد از لحاظ پوشش گیاهی و جانوری نگین زاگرس است و تلاش می کنیم که برای مهار آتش سوزی ها از ظرفیت های پرنده ای و دانش بنیان و پهبادی استفاده شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آب سد چم شیر سالم است/کهگیلویه و بویراحمد نگین زاگرس

آب سد چم شیر سالم است/کهگیلویه و بویراحمد نگین زاگرس