مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 تیر 1402 ساعت 06:452023-06-26سياسي

امام باقر(ع) گفتمان گرایش به علم را در تمدن اسلامی را بنیان نهاد


امام باقر (ع) در عصر خود گفتمان گرایش به علم و ابداع شاخه های علمی در تمدن اسلامی را بنیان نهاد و از مسیر منحرفی که حاکمان غاصب در پیش گرفته بودند باز داشت.

- امام باقر (ع) در عصر خود گفتمان گرایش به علم و ابداع شاخه های علمی در تمدن اسلامی را بنیان نهاد و از مسیر منحرفی که حاکمان غاصب در پیش گرفته بودند باز داشت.

خبرگزاری مهر با این کارشناس در ادامه تقدیم می شود: حجت الاسلام عبدالکریم پاک نیا، کارشناس مذهبی و استاد حوزه علمیه، در گفت و گو با مهر، در خصوص دوران امامت امام باقر (ع) بیان کرد: دوران زعامت امام باقر (ع) بر شیعیان یکی از ادوار تاریخی مهمی است که بنیان های فرهنگی و تمدنی اسلام با خطر انحراف شدید مواجه بود.

امویان با برنامه ریزی برای به انحراف کشاندن آموزه های دینی، همراه با قتل و کشتار فجیع خاندان وحی که نمونه بارز آن واقعه بی رحمانه کربلا و سرکوب مردم مدینه و سرکوب قیام های آزادی خواهانه علویان و سادات و سخت گیری های اقتصادی، تا مرز نابودی میراث علمی و فکری اسلام نیز پیش رفتند.

از این رو با همکاری عده ای مسلمان نما به جعل حدیث با حمایت مالی معاویه و .

پرداختند؛ اما این حرکت موذیانه از دید نافذ امام پنهان نماند و آن حضرت با تأسیس دانشگاه علمی و کرسی های نظریه پردازی ضمن ایجاد ارتباط با پیروان فرق اسلامی، فرهنگ و تمدن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امام باقر(ع) گفتمان گرایش به علم را در تمدن اسلامی را بنیان نهاد

امام باقر(ع) گفتمان گرایش به علم را در تمدن اسلامی را بنیان نهاد