مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 29 تیر 1402 ساعت 11:562023-07-20سياسي

اهل سنت کردستان هرگز از نام و عشق امام حسین(ع) دور نشدند


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سنندج، ماموستا فایق رستمی در دیدار با شوراهای افتاء و روحانیت و ائمه جمعه استان کردستان، ضمن تسلیت ماه محرم به تمام مسلمانان اظهار کرد: امام حسین(ع) اسوه اخلاق، کرامت، شرافت، سخاوت و الگوی جامعه بشریت است و بزرگان اهل سنت در مورد علاقه و محبت به امام حسین(ع) اشعار زیادی سروده اند.

وی خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) در دین اسلام و نزد پیامبر مکرم اسلام از چنان جایگاه ویژه ای برخوردار بودند که می فرمودند دوست داشتن حسنین به معنای دوست داشتن و محبت به من است .

امام جمعه سنندج عنوان کرد: ارادت مردم کردستان به اهل بیت(ع) انکارناپذیر است و یکی از افتخارات مردم اهل سنت کردستان این است که هرگز نام و عشق امام حسین(ع) را از خود و زندگی شان دور نکرده اند.

وی ادامه داد: در عالم اسلامی بزرگوارانی پا به عرصه وجود و هستی گذاشتند که در ابتدا با تحصیل و کوشش و قبول  رنج و سختی بدون امکانات با باور به ذات حق تعالی و محبت اهل معرفت، عرفان و کرامت توانستند این مسیر را به سرانجام برسانند.

امام جمعه سنندج، با اشاره به اینکه ماموستاها و روحانیون با استفاده از حدیث نبوی باید راه و مسیر رسول الله و انبیا را ادامه دهند، بیان کرد: در طول تاریخ ماموستایان اهل سنت با نبود امکانات و شرایط سخت با صبر و درایت و عقلانیت مردم را به دین مبی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اهل سنت کردستان هرگز از نام و عشق امام حسین(ع) دور نشدند

اهل سنت کردستان هرگز از نام و عشق امام حسین(ع) دور نشدند