مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 تیر 1402 ساعت 12:052023-07-02پزشكي

موجود دریایی که می تواند یک بدن جدید برای خود بسازد!


بررسی جدید پژوهشگران آمریکایی نشان می دهد که یک موجود دریایی با کمک سلول های پیر می تواند به رشد مجدد کل بدن خود کمک می کند.

- جی پلاس ، به نقل از وبسایت رسمی موسسه ملی سلامت آمریکا (NIH)، پژوهش جدیدی که در مورد ترمیم اندام و پیری توسط پژوهشگران مؤسسه ملی سلامت و همکارانشان انجام شده است، بررسی می کند که یک موجود دریایی کوچک چگونه یک بدن کاملا جدید را فقط از دهان خود بازسازی می کند.

ایسنا نوشت؛ پژوهشگران در این پروژه، آران ای یک حیوان کوچک لوله ای شکل موسوم به هایدراکتینیا سیمبایولونگیکارپس (Hydractinia symbiolongicarpus) را که روی پوسته خرچنگ های گوشه گیر (Hermit crabs) زندگی می کند، توالی یابی کردند.

درست زمانی که هایدراکتینیا بازسازی بدن جدید را آغاز کرد، پژوهشگران یک نشانه مولکولی مرتبط با فرآیند بیولوژیکی پیری را شناسایی کردند.

هایدراکتینیا نشان می دهد که فرآیندهای بیولوژیکی اساسی ترمیم و پیری در هم تنیده شده اند و دیدگاه جدیدی را در مورد چگونگی تکامل پیری ارائه می کند.

دکتر چارلز روتیمی (Charles Rotimi)، مدیر برنامه پژوهش درون دانشگاهی در موسسه ملی پژوهش ژنوم انسانی (NHGRI) وابسته به موسسه ملی سلامت آمریکا گفت: پژوهش هایی از این دست که زیست شناسی ارگانیسم های غیرعادی را بررسی می کنند، جهانی بودن بسیاری از فرآیندهای بیولوژیکی را به نمایش می گذ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موجود دریایی که می تواند یک بدن جدید برای خود بسازد!

موجود دریایی که می تواند یک بدن جدید برای خود بسازد!