مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 تیر 1402 ساعت 16:552023-07-11سياسي

یک جشن و میهمانی متفاوت؛ همه دعوت بودند، بدون دعوتنامه


یک میهمانی متفاوت، همه دعوت بودند از پیر و جوان و بزرگ و کوچک، همه بودند، اینجا حال همه خوب بود، اینجا میهمانی بابا علی بود.

- خبرگزاری مهر ، گروه استان ها- خسرو اکبری*؛ سفره ای به طول 500 کیلومتر، منو باز، برای خردسال و کودک، نوجوان و جوان، میانسال و بزرگسال، دختر و پسر، زن و مرد، به وسعت یک سرزمین، با دعوت همگانی، بدون دعوتنامه، این را می توان ساده ترین تعریف میهمانی غدیر دانست.

صاحب میهمانی مولای مؤمنان است و البته سبک میهمانی، الگویی جدید برای شادی مومنانه، با اقدام ابتکاری.

تفاوت در شکل و محتوای میهمانی، نشأت گرفته از زیست بوم استان ها، نوع نگاه متولیان و سیاست گذاران فرهنگی و تشکل های مردمی بود، البته در جایی پررنگ تر، در جایی کودکانه تر، در جایی منسجم تر و در جایی دیگر پراکنده تر، اما همه از چاشنی ارادت به مولا علی (ع) سرشار بود و جوابی به یک سوال اساسی آیا الگویی برای جشن و شادی مذهبی وجود دارد؟ در آذربایجان شرقی هم این میهمانی با تفاوت هایی نسبت به سایر نقاط کشور برگزار شد، این جشن در تبریز، هم در هسته مرکزی بود و هم در محلات.

هر کسی که امکان حضور در مرکز شهر را نداشت، می توانست میهمان جشن مولایش در ایستگاه صلواتی یا موکب مسجد و هیئت محله خودش باشد، جشن هایی گاه ساده و جمع و جور، اما به وسعت عشق به امیر بی نظیر.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یک جشن و میهمانی متفاوت؛ همه دعوت بودند، بدون دعوتنامه

یک جشن و میهمانی متفاوت؛ همه دعوت بودند، بدون دعوتنامه