مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 15 تیر 1402 ساعت 18:002023-07-06فرهنگي

تخریب سریالی در ابرکوه + فیلم و عکس


آب انبار و بخشی از حصار یک خانه قاجاری در بافت تاریخی ابرکوه تخریب شد.

چندی پیش هم به عرصه کوشک عزت آباد ابرکوه برای خیابان کشی تعرض شده بود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، فیلم و عکس هایی که دوستداران میراث فرهنگی در اختیار این خبرگزاری قرار داده اند از تخریب حصار و آب انبار خانه تاریخی بصیری خبر می دهد.

این درحالی است که خانه قاجاری بصیری در فهرست میراث ملی ایران ثبت شده و روی تابلویی که بر دیوار خشتی آن نصب شده، یادآور شده است که این بنا به شماره 14532 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است و هرگونه دخل و تصرف در آن جرم محسوب می شود.

تخریب این خانه، آن چنان که اهالی ابرکوه و دوستداران میراث فرهنگی به ایسنا می گویند توسط شهرداری ابرکوه، آن هم در آستانه سفر عزت الله ضرغامی ـ وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ـ به استان یزد ، رخ داده است.

یکی از دوستداران میراث فرهنگی از ابرکوه به ایسنا می گوید: این خانه که به دوره قاجار تعلق دارد و مالکان آن هنوز در قید حیات هستند، در محله گل کاران شهرستان ابرکوه از توابع استان یزد واقع شده که بیش از یکصد سال، محل مجلس مهم و تأثیرگذاری برای روضه خوانی با حضور اقشار مختلف شهر بوده و شاهد رخدادهای مذهبی فرهنگی مردم منطقه بوده و از همین رو، خانه بصیری در میان اهالی به خانه روضه ای معروف بوده است و ساکن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تخریب سریالی در ابرکوه + فیلم و عکس

تخریب سریالی در ابرکوه + فیلم و عکس