مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 تیر 1402 ساعت 15:002023-07-09اقتصادي

فائو سایت جدید میراث کشاورزی مهم جهانی در ایران را شناسایی کرد


باغات انجیر دیم استهبان در جنوب غربی استان فارس، به طور رسمی توسط سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) به عنوان سامانه های میراث کشاورزی مهم جهانی (جیاس) برگزیده شد.

- باغات انجیر دیم استهبان در جنوب غربی استان فارس، به طور رسمی توسط سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) به عنوان سامانه های میراث کشاورزی مهم جهانی (جیاس) برگزیده شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، طی جلسه گروه مشاوره علمی جیاس که در والنسیا، اسپانیا در 14 تا 17 خرداد برگزار شد، فائو سه سایت جدید جیاس را در آسیا تعیین کرد و بر اهمیت شیوه های کشاورزی صدها ساله این قاره در تأمین غذای جمعیت رو به رشد جهان، مبارزه با تغییر اقلیم، و کاهش تنوع زیستی تاکید کرد.

این سایت ها شامل یک منطقه منحصر به فرد کشت انجیر دیم در ایران، منطقه ای معروف به تبدیل برگ های ریخته شده به کمپوست برای کشاورزی در حومه توکیو و منطقه ای برای پرورش گاو گوشتی با شیوه های منحصر به فرد حفظ ژنتیکی در غرب ژاپن است.

بر اساس برنامه شاخص سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو)، معیارهای انتخاب تصریح می کند که سایت ها باید دارای اهمیت جهانی باشند، برای عموم ارزشمند بوده، و از امنیت غذایی و معیشتی، تنوع زیستی کشاورزی، سیستم های دانش پایدار حمایت کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فائو سایت جدید میراث کشاورزی مهم جهانی در ایران را شناسایی کرد

فائو سایت جدید میراث کشاورزی مهم جهانی در ایران را شناسایی کرد