مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 تیر 1402 ساعت 18:002023-07-10اقتصادي

سدهایی که سدِ سیل نمی شوند


تکرار سالانه سیل در استانی مانند لرستان به دلیل نبود زیرساختی همانند سدهای متعدد در سرشاخه های حوضه های دز و کرخه، مقابله و مدیریت این موضوع را بیش از پیش به چالش کشیده است.

- ایسنا/لرستان تکرار سالانه سیل در استانی مانند لرستان به دلیل نبود زیرساختی همانند سدهای متعدد در سرشاخه های حوضه های دز و کرخه، مقابله و مدیریت این موضوع را بیش از پیش به چالش کشیده است.

در سیل های سال 98 که در فروردین و اسفندماه در لرستان به وقوع پیوست بالغ بر 15 هزار میلیارد تومان به زیرساخت ها و بخش های خسارت وارد شد، خساراتی که به گفته خیلی ها با افتتاح سدهای در دست اجرا و یا مطالعه می توانست خیلی خیلی کمتر باشد.

لرستان به واسطه قرارگیری در کانال بحران، همواره یا با خشکسالی و یا سیل و طغیان رودخانه ها روبروست و نکته قابل توجه اینکه سهم استان در سدسازی در مقایسه با کشور عدد بسیار ناچیزی است.

پس از این خسارات و خاطرات تلخ بهار 98 که در ذهن مردم لرستان همچنان زنده و پابرجاست، انتظار می رفت سدهایی همچون کمندان، عالی محمود، تاج امیر، معشوره، چول هول، مخمل کوه، مادیان رود، شهید بروجردی و چندین سد دیگر استان آبگیری، اجرا و یا مطالعات آنها به سرانجام برسد ولی .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سدهایی که سدِ سیل نمی شوند

سدهایی که سدِ سیل نمی شوند