مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 تیر 1402 ساعت 07:152023-07-01اقتصادي

وجود 60 هزار هکتار اراضی مستعد پرورش میگو در جنوب سیستان و بلوچستان


معاون وزیر و رییس سازمان شیلات ایران گفت: براساس مطالعات صورت گرفته، بیش از 60 هزار هکتار از سواحل سیستان و بلوچستان قابلیت پرورش میگو و نزدیک به 200 هزار تُن پرورش ماهی در قفس در دریا را دارد.

- ایسنا/سیستان و بلوچستان معاون وزیر و رییس سازمان شیلات ایران گفت: براساس مطالعات صورت گرفته، بیش از 60 هزار هکتار از سواحل سیستان و بلوچستان قابلیت پرورش میگو و نزدیک به 200 هزار تُن پرورش ماهی در قفس در دریا را دارد.

سید حسین حسینی شامگاه جمعه 9 تیر در یازدید از اراضی پرورش میگو چابهار اظهارکرد: صنعت شیلات در سواحل سیستان و بلوچستان ظرفیتی بسیار ارزشمند است که قابلیت توسعه و سرمایه گذاری را دارد.

وی بیان کرد: از آنجایی که اقتصاد و معیشت مردم ساحل نشین به دریا وابسته است، با سرمایه گذاری در حوزه های شیلاتی بویژه آبزی پروری می توان به ارزآوری، ایجاد معیشت و اشتغال پایدار مردم منطقه کمک کرد.

رییس سازمان شیلات ایران تصریح کرد: با توجه به زیرساخت های بندری و شیلاتی که در این منطقه وجود دارد، امکان توسعه منطقه های تلاقی به سمت بندر شهرها نیز وجود دارد که در کنار تولید پایدار می توان به ارائه خدمات شهری و در نتیجه توسعه شهرها، سواحل بویژه توسعه سواحل مکران که از فرمایشات مقام معظم رهبری است هم کمک کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وجود 60 هزار هکتار اراضی مستعد پرورش میگو در جنوب سیستان و بلوچستان

وجود 60 هزار هکتار اراضی مستعد پرورش میگو در جنوب سیستان و بلوچستان