مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 29 تیر 1402 ساعت 09:552023-07-20اجتماعي

تالاب های بین المللی آذربایجان غربی ارزش گذاری می شوند


مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی از ارزش گذاری تالاب های بین المللی استان برای نخستین بار همزمان با 5 استان کشور خبر داد.

- سعید شهند در گفت و گو با ایسنا گفت: برای نخستین بار در آذربایجان غربی و همزمان با 5 استان منتخب کشور، ارزش گذاری منابع محیط زیستی با رویکرد خدمات اکوسیستمی در تالاب های بین المللی انجام می شود.

وی افزود: در سال های اخیر نقش متعدد اکوسیستم های تالابی و ارزش آنها برای انسان ها شناخته شده است اما اهمیت آنها در محیط زیست و حیات بشر معمولا کمتر از ارزش واقعی آنها در نظر گرفته می شود و بر این اساس محاسبه ارزش اقتصادی تالاب ها به عنوان واحد و معیاری مشخص برای همه بهره برداران بر تصمیم گیری و مدیریت آنها تاثیرگذار است.

شهند اظهار کرد : ارزش گذاری اقتصادی شامل آنالیز اثرات، ارزش گذاری اجمالی و ارزش گذاری کلی است که هر کدام بر پایه نوع توسعه، درجه توسعه یافتگی تالاب و میزان اثر این توسعه بر تالاب مورد استفاده قرار می گیرند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی با اشاره به وجود 6 تالاب بین المللی در استان، افزود: تالاب دریاچه ارومیه، کانی برازان و قوپی باباعلی درشهرستان مهاباد و درگه سنگی، شورگل حسنلو و یادگارلو در شهرستان نقده از تالاب های بین المللی آذربایجان غربی هستند که فاز نخست ارزش گذاری آنها در س


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تالاب های بین المللی آذربایجان غربی ارزش گذاری می شوند

تالاب های بین المللی آذربایجان غربی ارزش گذاری می شوند