مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 تیر 1402 ساعت 17:252023-07-12اقتصادي

گیلان از لحاظ لرزه نگاری در منطقه پرخطری قرار دارد


معاون وزیر صمت با اشاره به اجرای طرح بنیادین زمین شناسی در سواحل گیلان گفت: گیلان از لحاظ لرزه نگاری در منطقه پرخطری قرار دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، علیرضا شهیدی عصر چهارشنبه در نشست بررسی مخاطرات زمین شناسی گیلان اظهار کرد: طرح تحول اکتشافات معدنی و زمین شناسی با شروع دولت سیزدهم روی ریل اجرا قرار گرفت.

وی با بیان اینکه اجرای طرح تحول بنیادین در زمین شناسی دریایی و مخاطرات طبیعی بسیار نقش آفرین است، افزود: برای تسریع در روند اکتشاف و شناسایی ذخایر معدنی از 420 برگ نقشه استفاده می شود که این تعداد نقشه حدود 260 هزار هکتار را در بر می گیرد.

معاون وزیر صمت از اکتشاف هوشمند برای نخستین بار در کشور خبر داد و بیان کرد: نقشه های زمین شناسی دارای سه لایه مجزا است که برای هر لایه 6 الی 10 کارشناس اکتشاف روی آن کار می کنند.

شهیدی با اشاره به استفاده از 121 برگ نقشه زمین شناسی دریایی، بیان کرد: این نقشه ها در حدفاصل سواحل دریایی شمال تا جنوب را شامل می شود.

وی از اجرای طرح بنیادین زمین شناسی در سواحل گیلان خبر داد و افزود: این طرح دو سال به صورت آزمایشی در گیلان انجام شد و اکنون به صورت رسمی و حرفه ای دنبال می شود.

معاون وزیر صمت از شناسایی معدنی هوایی خبر داد و بیان کرد: با استفاده از بالگرد خاص اکتشاف ذخایر پنهان از طریق پایش هوایی صورت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گیلان از لحاظ لرزه نگاری در منطقه پرخطری قرار دارد

گیلان از لحاظ لرزه نگاری در منطقه پرخطری قرار دارد