مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 تیر 1402 ساعت 13:412023-07-15اقتصادي

انتقال آب از سد درودزن به شیراز به یک قدمی بهره برداری رسید


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، سیاوش بدری پروژه خط دوم انتقال آب از سد درودزن به شیراز را بسیار مهم و حیاتی دانست و اظهار داشت: این پروژه از سال 1390 آغاز شده بود و تکمیل آن از تاکیدهای رییس جمهوری در سفر مهر 1400 به شیراز بود.

وی افزود: با فعالیت جهادی و شبانه روزی کلیه دست اندرکاران، هم اینک این پروژه به پایان رسیده و آماده بهره برداری و افتتاح رسمی است.

بدری توضیح داد: خط دوم انتقال آب شرب از سد درودزن به شیراز با 78 کیلومتر طول مسیر، 4440 متر تونل انتقال، دارای ایستگاه پمپاژ، تصفیه خانه با ظرفیت 3000 لیتر در ثانیه و سه مخزن 20 هزار متر مکعبی در مجموع 60 هزار متر مکعب است.

مدیرعامل آب منطقه ای فارس در ادامه با بیان اینکه امروز تامین آب شرب جمعیت کلانشهر شیراز، از آبخوان های آهکی اطراف شهر و بخشی از سد درودزن تامین می شود، اظهار داشت: خط اول انتقال آب شرب شیراز با ظرفیت 1100 لیتر بر ثانیه به تنهایی یارای رفع نیاز های آب شرب شیراز نیست.

وی تصریح کرد: خوشبختانه احداث خط دوم تامین آب شرب از سد دروددزن، انتقال 3000 لیتر در ثانیه را ممکن کرده و وابستگی آب شرب شیراز به آبخوان های آهکی اطراف را به شدت پایین آورده است و مشکل کم آبی را در شیراز برطرف خواهد کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتقال آب از سد درودزن به شیراز به یک قدمی بهره برداری رسید

انتقال آب از سد درودزن به شیراز به یک قدمی بهره برداری رسید