مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 تیر 1402 ساعت 10:462023-07-11اجتماعي

تکمیل سد نرماب، پایانی بر تشنه کامی 535 هزار گلستانی


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از گرگان، شاید کمتر کسی باور کند که گلستان در حاشیه بزرگترین دریاچه جهان و رشته کوه های سر به فلک کشیده البرز، سال هاست که درگیر خشکسالی است و تامین آب به ویژه در بخش شرب به یک معضل جدی در شهرها و روستاهای آن تبدیل شده است.

در این سال ها خشکسالی فشارش را بر گرده گلستان هر روز بیشتر و بیشتر کرده است و آمارها حکایت از کاهش شدید بارش ها در فصل آبی جاری نسبت به میانگین بلندمدت دارد.

ذخیره آبخوان های استان نیز به دلیل کاهش بارش ها و عدم تغذیه کافی و البته به دلیل برداشت های بی رویه بیش از 220 میلیون مترمکعب کاهش یافته است.

افت فشار و قطعی های چندساعته آب شرب در برخی شهرها و روستاها، چالش های جدی را برای این استان به وجود آورده و از سوی دیگر تقریبا  تمام آب شرب استان از منابع زیرزمینی تامین می شود و افت سطح چاه های آب به ویژه در روزهایی که موتور چاه های کشاورزی روشن می شود، مشکلات جدی را به همراه دارد.

وجود 15 هزار حلقه چاه غیرمجاز چالش جدی تامین آب شرب در گلستان مدیرعامل سابق شرکت آب منطقه ای گلستان اعلام کرد حدود 15 هزار حلقه چاه دارای پروانه در این استان وجود دارد و تقریبا به همین نسبت نیز چاه های غیرمجاز و فاقد پروانه در مناطق مختلف استان حفر شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تکمیل سد نرماب، پایانی بر تشنه کامی 535 هزار گلستانی

تکمیل سد نرماب، پایانی بر تشنه کامی 535 هزار گلستانی