مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 تیر 1402 ساعت 12:352023-07-01دانش

5 هزار کدرشته محل کارشناسی با شاخص های شغل و متقاضی بررسی می شوند


معاون آموزشی وزیر علوم از بررسی 5 هزار کد رشته محل مقطع کارشناسی در کارگروه های استانی براساس دو شاخص شغل و متقاضی خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، قاسم عمو عابدیینی صبح امروز در حاشیه نشست خبری پنجمین اجلاس کرسی های نظریه پردازی نقد و مناظره و نخستین اجلاس سرآمدان آموزشی که در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد، درباره حذف یک هزار کد رشته محل توضیح داد: در راستای بحث آمایش آموزش عالی ما باید به این نکته توجه داشته باشیم، وقتی رشته ای ایجاد می شود و جوانی وارد این رشته شده و تحصیل می کند باید توانمند باشد تا بتواند شغل های موجود را اختیار کند این یک موضوع است و موضوع دوم اینکه آیا این رشته و شغل در جامعه وجود دارد؟ اگر وجود دارد تعداد فارغ التحصیلان ما به اندازه ای هستند که آن را پوشش دهند یا اینکه تعداد آنها به حدی زیاد است که تعداد زیادی از آنها بیکار خواهند ماند.

الزام دانشگاه ها به طراحی 3 تا 15 واحد درسی کارورزی و کارآموزی وی ادامه داد: این موضوع سال گذشته در راستای طرح تحول آموزش عالی بررسی شد و باید این دو موضوع را حل کنیم، بنابراین در راستای حل بخش اول باید، محتوای دروس اصلاح شود، بنابراین برنامه اصلاح یک هزار و 500 برنامه درسی را در دستور کاری خود قرار دادیم که باید دو موضوع در آن حل شود، اولین موضوع مرب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

5 هزار کدرشته محل کارشناسی با شاخص های شغل و متقاضی بررسی می شوند

5 هزار کدرشته محل کارشناسی با شاخص های شغل و متقاضی بررسی می شوند