مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 تیر 1402 ساعت 15:052023-06-28سياسي

روز عرفه فرصت بندگی و پذیرش استغفار


همزمان با روز عرفه مردم کرمانشاه در روز عرفه به عنوان فرصتی برای بندگی و پذیرش استغفار دست به استغاثه و دعا به درگاه الهی بلند خواهند کرد.

- خبرگزاری مهر ؛ گروه استان ها-سمیه نوری: حضرت امام جعفر صادق (ع) فرمودند: اگر کسی در ماه مبارک رمضان مورد مغفرت الهی قرار نگیرد غفران برای او نیست مگر آنکه عرفه را درک کند.

امروز نهمین روز از ذی الحجه و روز عرفه است که بنا بر سفارشات بزرگان بر این روز هر ساله مراسم مربوطه در جای جای دنیا برپا خواهد شد.

روز عرفه اگرچه به طور رسمی عید نامیده نشده اما جز اعیاد بزرگ مسلمانان بوده که در این روز بندگان به عبادت و طاعت از پروردگار خویش روی آورده و از سفره های جود و احسان باری تعالی بهره مند می شوند و در این روز خداوند شیطان را خوارتر، حقیرتر از هر روز دیگری از درگاه خود رانده است و در روایت آمده که حضرت زین العابدین (علیه السلام) در روز عرفه صدای گدایی را شنید که از مردم درخواست کمک می کرد، به او فرمود: وای بر تو، آیا در این روز از غیر خدا درخواست می کنی؟! و حال آنکه برای بچه های در رحم، در این روز امید می رود که احسان خدا شامل حالشان گردد و سعادتمند شوند.

روز عرفه یکی از روزهایی است که درهای آسمان به روی بندگان گشوده می شود تا با به تعبیر رسول گرامی اسلام با دعا و نیایش از عطایا و بخشش پروردگار در این


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روز عرفه فرصت بندگی و پذیرش استغفار

روز عرفه فرصت بندگی و پذیرش استغفار