مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 تیر 1402 ساعت 07:502023-07-16پزشكي

تولید مغزهای مینیاتوری در آزمایشگاه بدون نیاز به سلول های حیوانی


پژوهشگران «دانشگاه میشیگان»(UMich) روشی را برای تولید مغزهای مینیاتوری پرورش یافته مصنوعی موسوم به «ارگانوییدهای مغز انسان» ابداع کرده اند که بدون نیاز به سلول های حیوانی انجام می شود و می تواند روش های مطالعه و درمان بیماری های عصبی را بهبود ببخشد.

- پژوهشگران دانشگاه میشیگان (UMich) روشی را برای تولید مغزهای مینیاتوری پرورش یافته مصنوعی موسوم به ارگانوییدهای مغز انسان ابداع کرده اند که بدون نیاز به سلول های حیوانی انجام می شود و می تواند روش های مطالعه و درمان بیماری های عصبی را بهبود ببخشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از نوروساینس نیوز، دانشمندان در پژوهش هایی که طی دهه گذشته پیرامون بیماری های عصبی انجام داده اند، استفاده از ارگانوییدهای مغز انسان را به عنوان جایگزینی برای مدل های موش بررسی کرده اند.

این بافت های سه بعدی که از سلول های بنیادی جنینی یا پرتوان به دست آمده اند، ساختار پیچیده مغز را دقیق تر از کشت های دوبعدی معمولی مدل سازی می کنند.

تاکنون در شبکه مهندسی شده پروتیین ها و مولکول هایی که ساختار سلول های ارگانوییدهای مغز را تشکیل می دهند و ماتریس خارج سلولی نامیده می شوند، اغلب از ماده ای به نام ماتریژل (Matrigel) به دست آمده از سارکوم موش استفاده می شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید مغزهای مینیاتوری در آزمایشگاه بدون نیاز به سلول های حیوانی

تولید مغزهای مینیاتوری در آزمایشگاه بدون نیاز به سلول های حیوانی