مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 تیر 1402 ساعت 18:102023-06-28پزشكي

ذبح دام عید قربان در معابر عمومی کاشان ممنوع است


ذبح دام عید قربان در معابر عمومی کاشان ممنوع است.

- عباس شاه میرزایی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به دستور دادستانی کاشان و بر اساس مصوبات کمیته مدیریت بحران و کنترل حوادث فرمانداری ویژه شهرستان کاشان اظهار داشت: در راستای صیانت از سلامت و بهداشت عمومی جامعه و پیشگیری از بیماری مهلک و کشنده تب خونریزی دهنده کریمه کنگو CCHF، ذبح دام در سطح معابر عمومی کاشان ممنوع است.

وی ابراز داشت: با خاطیان و افرادی که به هر نحو از این دستورالعمل تخطی کنند برخورد قانونی لازم و بازدارنده صورت خواهد گرفت.

رییس شبکه دامپزشکی کاشان تصریح کرد: این شبکه و کشتارگاه صنعتی دام شهرداری کاشان در صبح روز عید قربان به طور رایگان آماده خدمت رسانی به همشهریان محترم خواهد بود.

وی همچنین گفت: تبلیغ در فضای مجازی با موضوع ذبح دام خارج از کشتارگاه تحت هر عنوان از جمله نذورات، عقیقه و غیره ممنوع بوده و در صورت مشاهده مراتب به پلیس فتا ارجاع داده خواهد شد.

شاه میرزایی تاکید کرد: با توجه به اینکه بیماری مرگبار تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در چند استان کشور موجب بستری و فوت تعدادی از هموطنان شده است، گوشت دام قربانی را باید به مدت حداقل 12 ساعت در دمای یخچال (صفر تا 4 درجه) نگهداری و سپس مصرف کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ذبح دام عید قربان در معابر عمومی کاشان ممنوع است

ذبح دام عید قربان در معابر عمومی کاشان ممنوع است