مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 تیر 1402 ساعت 03:452023-07-12سياسي

نگاه ایران به آفریقا نگاه توام با کرامت انسانی و هم افزایی است


قبل از عزیمت به آفریقا، رییس جمهور با تاکید بر افزایش سهم ایران از اقتصاد آفریقا گفت: برخی به آفریقا نگاه استعماری دارند اما نگاه جمهوری اسلامی به این قاره با کرامت انسانی و هم افزایی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، رییس جمهور بامداد چهارشنبه و پیش از عزیمت به سه کشور آفریقایی کنیا، اوگاندا و زیمباوه در فرودگاه مهرآباد تهران درباره اهداف این سفر با بیان اینکه این سفر به دعوت رسمی رؤسای جمهور کنیا، اوگاندا و زیمباوه انجام می شود، تصریح کرد: روابط جمهوری اسلامی ایران با کشورهای آفریقایی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، روابط خوبی درحوزه های مختلف بوده است اما در گذر زمان برخی روابط دچار توقف هایی شده به ویژه در دهه اخیر که با توجه به این ثروت عظیم و منابع طبیعی و معدنی که امروز در آفریقا وجود دارد با توجه به استعدادهای بسیار در کشورهای آفریقایی می تواند تبادل ظرفیت بین دو کشور صورت بگیرد.

رییس جمهور با بیان اینکه کشورهای آفریقایی برای ارتباط با ایران ابراز علاقه مندی کرده اند، افزود: از جمله حوزه هایی که امروز می توان برای ارتباط با آن در سیاست خارجی اقدامات خوبی صورت گیرد، کشورهای آفریقایی است.

وی تاکید کرد: برخی به آفریقا نگاه استعماری دارند اما نگاه جمهوری اسلامی ایران به این قاره نگاه کرامت انسانی و هم افزایی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگاه ایران به آفریقا نگاه توام با کرامت انسانی و هم افزایی است

نگاه ایران به آفریقا نگاه توام با کرامت انسانی و هم افزایی است