مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 22 تیر 1402 ساعت 15:202023-07-13اقتصادي

رامسر مقصد اول طبیعت گردی است/ ثبت ملی روستای جوراب بافی پشمی


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: شهرستان رامسر قابلیت تبدیل شدن به مقصد اول طبیعت گردی و بومگردی را دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، صادق برزگر ظهر پنجشنبه در نشست مسئولان میراث فرهنگی در رامسر به روند رو به رشد بوم گردی در شهرستان رامسر گفت: این استقبال متقاضی، نشان دهنده ظرفیت بالای تبدیل شدن رامسر به مقصد اول طبیعت گردی و بومی گردی در مازندران است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران وجود روستاهایی با ویژگی های منحصر به فرد و بکر حفظ فرهنگ غنی روستایی و تولید محصولات کشاورزی ارگانیک در این مناطق را زمینه ساز توسعه بوم گردی در شهرستان رامسر برشمرد.

وی همچنین افزود: در سه ماهه اول سال 1402 بیش از 15 واحد مورد ارزیابی قرار گرفته و مجوز تبدیل به اقامتگاه بوم گردی صادر شده است و 20 پرونده دیگر که شامل بناهایی با معماری ارزشمند روستایی است در دهستان اشکور و جنت رودبار در حال بررسی است و انتظار داریم با این روند رشد هم زمینه رشد گردشگری روستایی و هم زمینه اشتغال پایدار را فراهم کنیم.

برزگر همچنین خاطر نشان کرد: همکارانم در شهرستان رامسر در انتخاب واحدهای بوم گردی این شهرستان با حساسیت عمل کرده و صرفاً معماری بومی مد نظر قرار نمی گیرد بلکه ظرفیت های دیگری مانند تولیدات محصولات ارگانیک کشاو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رامسر مقصد اول طبیعت گردی است/ ثبت ملی روستای جوراب بافی پشمی

رامسر مقصد اول طبیعت گردی است/ ثبت ملی روستای جوراب بافی پشمی