مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 تیر 1402 ساعت 09:152023-06-28اقتصادي

میدان دام گنبدکاووس در تب و تاب خرید و فروش دام


میدان دام گنبدکاووس به عنوان دومین میدان دام کشور و بزرگترین میدان دام شمال کشور این روزها در تب و تاب خرید و فروش دام است.

- گلستان-فاطمه عبدی: میدان دام شهرستان گنبدکاووس به عنوان بزرگترین میدان دام شمال کشور و دومین میدان دام کشور بوده و بخاطر موقعیت استثنایی و قرار گرفتن در منطقه دامپروری از اهمیت و جایگاه ویژه ای برخوردار است.

علاوه بر اینکه میدان دام گنبدکاووس در شرق گلستان در منطقه ترکمن نشین واقع شده و این امر بازار رونق دام این میدان را در طول سال به ویژه ایام عیدقربان پررونق کرده، قرار گرفتن در منطقه دامپروری نیز اهمیت و جایگاه آن را دو چندان کرده به گونه ای که این میدان دام تعیین کننده قیمت گوشت زنده دام در کشور است.

میدان دام شهرستان گنبدکاووس در سال 1372 با هدف ساماندهی و متمرکز شدن فعالیت دامداران در مکانی مشخص توسط شرکت تعاونی خدمات دامی وحدت عشایری گنبدکاووس زیرنظر اداره کل امور عشایری استان گلستان در مساحت حدود سه هکتار راه اندازی شد.

در این میدان دام روزانه بطور میانگین بین سه تا پنج هزار راس دام سبک و سنگین خرید و فروش شده که علاوه بر شهرستان های استان گلستان به استان هایی مانند خراسان شمالی، مازندران، گیلان و تهران ارسال می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

میدان دام گنبدکاووس در تب و تاب خرید و فروش دام

میدان دام گنبدکاووس در تب و تاب خرید و فروش دام