مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 تیر 1402 ساعت 03:402023-07-11اقتصادي

ظرفیت تولید 40 درصد تخم چشم زده و 37 درصد بچه ماهی کشور در نهاوند


مسئول شیلات اداره جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند گفت: شهرستان نهاوند ظرفیت جلوگیری از خروج ارز با تولید 40 درصد تخم چشم زده و 37 درصد بچه ماهی کشور را دارد.

- ایسنا/مازندران مسئول شیلات اداره جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند گفت: شهرستان نهاوند ظرفیت جلوگیری از خروج ارز با تولید 40 درصد تخم چشم زده و 37 درصد بچه ماهی کشور را دارد.

مصطفی کزازی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: شهرستان نهاوند با 84 مزرعه پرورش ماهی عمده ترین مرکز پرورش آبزیان سردابی و گرمابی است که سالانه بیش از 2 هزار و 500 تن انواع ماهی را تولید و روانه بازار مصرف می کند.

وی با اشاره به اهمیت سهم تولید شیلات شهرستان در سطح استان، تصریح کرد: سهم شهرستان نهاوند در صنعت آبزی پروری استان همدان در بخش تکثیر و تفریخ ماهیان سردابی 90 درصد و در بخش پرورش ماهیان سردابی و گرمابی 75 درصد است.

کزازی افزود: این شهرستان به عنوان یکی از مهمترین مراکز آبزی پروری غرب کشور دارای کد ir (کد ویژه صادرات) است و سالانه 800 تن ماهی از این شهرستان به کشورهای اوراسیا صادر می شود که در صورت حمایت های لازم از تولیدکنندگان ماهی در شهرستان می توان این میزان صادرات را افزایش داد.

وی ادامه داد: همچنین شهرستان نهاوند با 6 سراب کم نظیر، برخورداری از رودخانه دائمی گاماسیاب، 84 مزرعه پرورش ماهی که 75 مزرعه آن فعال ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ظرفیت تولید 40 درصد تخم چشم زده و 37 درصد بچه ماهی کشور در نهاوند

ظرفیت تولید 40 درصد تخم چشم زده و 37 درصد بچه ماهی کشور در نهاوند