مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 22 تیر 1402 ساعت 10:102023-07-13اجتماعي

پاکسازی درختان شمشاد جنگل های هیرکانی


یک فعال محیط زیست از برپایی پویش حمایتی برای پاکسازی درختان شمشماد جنگل های هیرکانی خبر داد و گفت: دوستداران محیط زیست از شهرهای شیرگاه، تهران، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مازندران، شمشاد هیرکانی با نام علمی (Buxus hyrcana) از درختان همیشه سبز و دیرزیست بومی ایران است که با توجه به نوع رشد برگ ها از یقه درخت تا بالاترین قسمت درخت، به صورت همسان و با ایجاد حصارهای تو در تو به شکل کلنی رشد می کند و بهترین محل برای مخفی شدن گونه های با ارزش پلنگ شوکا، گربه جنگلی و انواع پرندگان است.

علت نام گرفتن پلنگ دره نیز به خاطر وجود این درخت در گذشته ها بوده که بهترین زیستگاه برای پلنگ مازندران است و با از بین رفتن این درخت بهترین زیستگاه هیرکانی از بین می رود.

محسن جعفری از فعالان محیط زیست که سال هاست به طور تخصصی در حوزه درختان به ویژه درختان کهنسال فعالیت می کند، از خطر انقراض این درخت بومی خبر داد و گفت: شمشاد هیرکانی، یکی از انواع درختانی است که در فهرست گونه های گیاهی در خطر انقراض اتحادیه بین المللی حفظ طبیعت (IUCN) قرار گرفته و از سال 1395 با ورود آفت شب پره (Cydalima perspectalis) طی سه سال تقریبا از بین رفته است.

وی افزود: سال گذشته در پایش منطقه جنگلی پلنگ دره مازندران توسط دوست داران محیط زیست شهر شیرگاه، کلونی 2 هکتاری از این درخت مورد پایش قرار گ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پاکسازی درختان شمشاد جنگل های هیرکانی

پاکسازی درختان شمشاد جنگل های هیرکانی