مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 تیر 1402 ساعت 11:252023-07-16سياسي

راهکار عملیاتی شدن برنامه هفتم/ دخل و خرج دولت در بودجه درج شود


نایب رییس کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه گفت: شفافیت و درج تمامی دخل و خرج دولت در سقف بودجه عمومی اقدام مؤثری در عملیاتی شدن برنامه هفتم توسعه است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، محسن پیرهادی در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه تدوین برنامه هفتم توسعه بهترین فرصت برای اصلاح نظام بودجه ای است که سالهاست مورد تاکید و توجه دولت ها و مجالس قبلی قرار داشته، گفت: گام برداشتن به سمت قواعد مالی و نظام بودجه ریزی قابل بررسی، سنجش و ارزیابی مهمترین رویکردی است که مجلس و دولت باید در کنار هم برای محقق شدن اهداف توسعه ای کشور بردارند.

باید کسری تراز عملیاتی به صفر می رسید نماینده مردم تهران در مجلس شورای با بیان اینکه دلایل متعدد درونی و بیرونی مانع تحقق اهداف برنامه ششم توسعه شدند، افزود: از جمله این موارد نرخ تورم بالا، رکود اقتصادی، کسری بودجه عملیاتی مزمن و نوسانات شدید ارزی و وقوع شوک های تحریمی در طول یک دهه گذشته است که به چالش های اساسی اقتصاد کشورمان در سال های اخیر بدل شده اند.

انحرافاتی را در تحقق اهداف برنامه به دنبال داشته اند، از جمله اینکه بر اساس برنامه ششم توسعه دو سال پیش یعنی در پایان سال 1400 می بایست کسری تراز عملیاتی به صفر می رسید که متأسفانه محقق نشده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راهکار عملیاتی شدن برنامه هفتم/ دخل و خرج دولت در بودجه درج شود

راهکار عملیاتی شدن برنامه هفتم/ دخل و خرج دولت در بودجه درج شود