مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 23 تیر 1402 ساعت 11:102023-07-14سياسي

وظیفه امروز ما زنده نگه داشتن واقعه کربلا است


نماینده ولی فقیه در استان زنجان گفت: با وجود پشت سر گذاشتن بیش از 1400 سال از عاشورا، این واقعه سرد نشده و امروز وظیفه ما زنده نگه داشتن آن است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، آیت الله علی خاتمی شامگاه پنج شنبه در آیین اعلان عزای سید و سالار شهیدان و تجلیل از سردار مجید اوصانلو که در حسینیه اعظم زنجان برگزار شد، با اشاره به اینکه نسل جوان بیش از 50 درصد جمعیت امروز کشور را تشکیل داده است، گفت: نسل امروز این حق را دارند که از نسل دیروز این سوال را بپرسند که چرا جنگ کردید، در حالی که جنگ ذاتاً مقوله خوشایند و مقبولی نیست.

وی تصریح کرد: همه ما به این موضوع واقف هستیم که جنگ با خود ویرانی، نابسامانی اقتصادی، از هم پاشیدن کانون گرم خانواده ها و … را به همراه دارد، از این رو نسل جوان امروز حق دارد این سوالات را از ما پرسیده و ما نیز موظف هستیم که به آن جواب دهیم.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه پاسخ به این سوال راحت است؛ چرا که ما آغازگر جنگ نبودیم، ادامه داد: ما کشوری شاه زده، وبا زده و به قول خودشان کشوری بودیم که 2500 سال سلاطین بر ما حاکم بودند و طی ادوار مختلف هرگاه حمله خارجی به ایران رخ می داد، بخشی از این کشور نیز جدا می شد.

وی یادآور شد: امام خمینی (ره) وارد میدان شده و امت نیز به دنبال امام راحل در این مسیر حرکت کردند تا با حضور مردم، رهبری ها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وظیفه امروز ما زنده نگه داشتن واقعه کربلا است

وظیفه امروز ما زنده نگه داشتن واقعه کربلا است