مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 22 تیر 1402 ساعت 13:002023-07-13سياسي

خاکبرداری منجر به ریزش دیوار امامزاده سلیمان(ع) اشتهارد شد


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز گفت: خاکبرداری منجر به ریزش دیوار امامزاده سلیمان(ع) اشتهارد شد که علی رغم تذکرات میراث فرهنگی بود.

- کرج- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز گفت: خاکبرداری منجر به ریزش دیوار امامزاده سلیمان(ع) اشتهارد شد که علی رغم تذکرات میراث فرهنگی بود.

رحیم خاکی در گفت وگو با خبرنگار مهر در مورد ریزش دیواره امامزاده سلیمان (ع) اشتهارد گفت: دستگاه متولی و پیمانکار باید زیر نظر ناظر عالی از سوی میراث فرهنگی کار را انجام می داد که متأسفانه مرمت علی رغم مکاتبات متعدد بدون ارسال جزییات اجرای طرح مذکور آغاز می شود.

وی بیان کرد: عملیات خاکبرداری سنگینی در روز تعطیل و بدون حضور ناظر میراث فرهنگی در پای دیوار امامزاده انجام شده و با توجه به وجود حفره غیر مجاز پای دیوار سازه دوام نیاورده و متأسفانه بخشی از دیواره فروریخته است.

به گفته مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز قانون حمایت از مرمت و احیای بافت های تاریخی فرهنگی همه دستگاه ها و مراکز و نهادها را مکلف می کند که بناهای تاریخی که در اختیار دارند را با اعتبارات جاری خود مرمت و حفظ کنند.

خاکی ادامه داد: اوقاف هم یکی از دستگاه هایی است که باید نسبت به حفظ و مرمت بناهای تاریخی و ثبتی که در اختیار دارد اهتمام داشته باش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خاکبرداری منجر به ریزش دیوار امامزاده سلیمان(ع) اشتهارد شد

خاکبرداری منجر به ریزش دیوار امامزاده سلیمان(ع) اشتهارد شد