مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 تیر 1402 ساعت 12:152023-07-05اقتصادي

آب سد خاییز تنگستان رهاسازی می شود/ آبیاری 1200 هکتار نخلستان


مدیرعامل شرکت آب منطقه ای بوشهر گفت: با ایجاد زیرساخت های لازم سخت افزاری و نرم افزاری، آب سد خاییز طی 24 ساعت آینده به منظور آبیاری نخیلات اهرم رهاسازی خواهد شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، علی محمدی صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: عملیات اجرایی سد خاییز در سال 1397 آغاز شد و طی سه سال به مرحله آبگیری رسیده است.

وی افزود: در بارندگی های زمستان سال گذشته، حجم مناسبی از آب (بیش از 10 میلیون مترمکعب) در مخزن این سد ذخیره شده است و با توجه به نیاز آبی شدید نخلستان های شبکه آبیاری اهرم، این آب در ابتدای تابستان و پیش از فصل برداشت محصول رهاسازی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای بوشهر خاطرنشان کرد: سد خاییز یکی از دستاوردهای بزرگ صنعت آب در شهرستان تنگستان و بزرگترین طرح تأمین آب این شهرستان است.

این سد خاکی با حجم 16 میلیون مترمکعب علاوه بر تأمین بخشی از حقابه نخیلات منطقه، بهبود شرایط کشاورزی در شهرستان تنگستان را به همراه خواهد داشت.

محمدی عنوان کرد: هم اکنون، تنها محل تأمین آب نخلستان های اهرم منابع آب زیرزمینی و سیلاب های فصلی است اما با بهره گیری از آب سد خاییز و ذخیره سازی و هدایت آب سرشاخه رودخانه شیرین (اهرم)، منبعی جدید برای آبیاری این نخلستان ها ایجاد می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آب سد خاییز تنگستان رهاسازی می شود/ آبیاری 1200 هکتار نخلستان

آب سد خاییز تنگستان رهاسازی می شود/ آبیاری 1200 هکتار نخلستان