مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 تیر 1402 ساعت 09:002023-07-10فرهنگي

از خواندن احوالات زندگی یک هنرمند تا تصویرسازی موسیقایی یک زندگی


کتاب «حسینعلی نکیسا» مشتمل بر شرح احوالات هنری یکی از هنرمندان پیشگام آواز ایرانی و پروژه «پهنای گیتی» شامل ریتم ها و اواهای ساز دف، در قالب دو اثر مجزا پیش روی مخاطبان قرار گرفت.

- کتاب حسینعلی نکیسا مشتمل بر شرح احوالات هنری یکی از هنرمندان پیشگام آواز ایرانی و پروژه پهنای گیتی شامل ریتم ها و اواهای ساز دف، در قالب دو اثر مجزا پیش روی مخاطبان قرار گرفت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، کتاب حسینعلی نکیسا – مختصر احوال و آثار آوازی یکی از آثار پژوهشی – موسیقایی تازه منتشرشده در فرآیند تولید و فروش محصولات موسیقایی کشورمان است که طی روزهای اخیر به قلم و پژوهشی وهرز پوراحمد در دسترس مخاطبان قرار گرفته است.

در توضیحات تکمیلی این کتاب آمده است: حسینعلی نکیسا از استادان برجسته آواز و هم نسل با خوانندگانی چون جناب دماوندی، ابوالحسن اقبال آذر، سیدحسین طاهرزاده، سلیمان امیرقاسمی، حسن لحنی و سیدعلی اصغر کردستانی است که در آواز صاحب لحن و شیوه ای خاص و منحصر به فرد بوده است.

متن حاضر که با اشاره ای کوتاه پیرامون جغرافیای تفرش در حدود سال های 1300 قمری یعنی زمان و محل تولد حسینعلی نکیسا آغاز شده، با مطالبی در ارتباط با هنر شبیه خوانی یعنی خاستگاه و پایه و مایه ی آوازی و آموزش موسیقی بسیاری از استادان آواز دوران قاجار، ادامه یافته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از خواندن احوالات زندگی یک هنرمند تا تصویرسازی موسیقایی یک زندگی

از خواندن احوالات زندگی یک هنرمند تا تصویرسازی موسیقایی یک زندگی