مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 تیر 1402 ساعت 16:102023-06-28سياسي

تصویر برگه بازجویی عامل ترور آیت الله خامنه ای


پس از عملیات 6 تیر 1360 که موجب زخمی شدن حضرت آیت الله العظمی خامنه ای شد، نیروهای دادستانی انقلاب توانستند ردی از گروه رهروان فرقان بیابند و در شهریور 1360 دو تن از عوامل بمب گذاری مسجد ابوذر دستگیر شدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، به نقل از پایگاه مرکز اسناد انقلاب اسلامی؛ پس از عملیات 6 تیر 1360 که موجب زخمی شدن حضرت آیت الله العظمی خامنه ای شد، نیروهای دادستانی انقلاب توانستند ردهایی از گروه رهروان فرقان را در مشهد بیابند و در شهریور 1360 محمد متحدی و مسعود تقی زاده دو تن از عوامل بمب گذاری مسجد ابوذر دستگیر شدند.

مسعود تقی زاده در طول بازجویی ها به تفصیل سخن گفت اما محمد متحدی به جز چند خط سخنی نگفت و در دادگاه نیز حاضر به دفاع از خود نشد.

امیرمسعود تقی زاده در اعترافاتش درباره نحوه ترور حضرت آیت الله خامنه ای در 6 تیر 1360 در مسجد ابوذر می گوید: طرح استفاده از ضبط صوت برای عملیات از قبل توسط مهدی [محمد متحدی] مطرح شده بود، چون من برای یک خبرنگار ژاپنی کار می کردم، از طریق ترمه او و چند بار برای مصاحبه مطبوعاتی پیش بهشتی هم می رفتند و معمولاً خبرنگارها ضبط صوت را روی میز می گذارند.

این فکر به نظر مهدی [محمد متحدی] رسیده بود.

این طرح مخصوصاً بعد از عدم موفقیت در کارهای معادیخواه یا موسوی اردبیلی خیلی فکر مهدی را مشغول کرده بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تصویر برگه بازجویی عامل ترور آیت الله خامنه ای

تصویر برگه بازجویی عامل ترور آیت الله خامنه ای