مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 تیر 1402 ساعت 22:002023-07-09بين الملل

انتقاد کره شمالی از گروسی پس از موافقت با تخلیه پساب نیروگاه ژاپن در اقیانوس آرام


کره شمالی و شماری از قانونگذاران مخالف دولت کره جنوبی از مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی به دلیل موافقت با ژاپن در تخلیه پساب نیروگاه هسته ای فوکوشیما به اقیانوس آرام به شدت انتقاد کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، کره شمالی و شماری از قانونگذاران مخالف دولت کره جنوبی آژانس بین المللی انرژی اتمی را به دلیل تایید طرح ژاپن برای تخلیه پساب نیروگاه هسته ای فوکوشیما در اقیانوس آر ام به شدت مورد انتقاد قرار دادند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازوبگاه شبکه خبری تی آر تی یکی از مقامات  دولت کره شمالی روز یکشنبه گفت: رهاسازی این  پساب تاثیر نامطلوب و مرگباری بر جان انسان ها، امنیت و محیط  زیست خواهد داشت .

وی اظهار داشت: آنچه مهم است رفتار غیرمنطقی آژانس بین المللی انرژی اتمی است که از تخلیه آب آلوده هسته ای ژاپن حمایت می کند و این غیرقابل تصور است .

آژانس بین المللی انرژی اتمی طرح ژاپن را برای رهاسازی پساب نیروگاه هسته ای آسیب دیده از سونامی به دریا تایید کرده است.

حدود 1.

33 میلیون متر مکعب آب زیرزمینی، آب باران و آبی که برای خنک سازی استفاده می شود در نیروگاه هسته ای فوکوشیما انباشته شده است.

قانونگذاران حزب مخالف کره جنوبی نیز به شدت از رافائل گروسی دبیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی که به سئول سفر کرده، انتقاد کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتقاد کره شمالی از گروسی پس از موافقت با تخلیه پساب نیروگاه ژاپن در اقیانوس آرام

انتقاد کره شمالی از گروسی پس از موافقت با تخلیه پساب نیروگاه ژاپن در اقیانوس آرام