مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 تیر 1402 ساعت 09:012023-06-25سياسي

8 ماه دریانوردی بدون دل نگرانی از حمله دزدان دریایی


کرمان؛ مهسا حقانیت:  ناوبان یکم رضا سالاری، ناوسروان محمد افسری، ناوسروان محمد علیپور، ناوبان سوم محمد احمد زاده، ناوبان یکم اکبر میرصوغانی، ناوبان یکم اصغر مسلمی و کارمند حامد پورمنعمی 7 جوان برومند استان کرمان هستند که سوار بر 7 نفر از دریانوردان ناوگروه 86 نیروی دریایی ارتش کرمانی هستند.

متشکل از ناوشکن تمام ایرانی دنا و ناوبندر مکران پس از 8 ماه دریانوردی و طی بیش 65 هزار کیلومتر مسیر دریایی که با هدف طی یک دور 360 درجه دور کره زمین بود به کشور بازگشتند.

پیام صلح و دوستی ایران را به جهانیان رساندیم ناوسروان عرشه محمد افسری فرمانده دوم ناوشکن دنا که از جوانان سیرجانی ست، می گوید: تمام اقیانوس های کره زمین را در 8 ماه پیمایش کردیم و در 5 بندر خارجی هند، اندونزی، آفریقای جنوبی، برزیل و عمان پهلو گرفتیم.

وی ادامه می دهد: با پیام صلح و دوستی از طرف جمهوری اسلامی به جهانیان بعد از 8 ماه به خاک کشور برگشتیم مانند پازلی که از خاک ایران جدا شد و بعد از چرخش به دور زمین دوباره به جای خودش  برگشت.

افسری می گوید: مردمی که با ما برخورد داشتند از این موفقیت خوشحال بودند و این اقتدار را سهم خودشان می دانستند، حتی کشورهای همسایه هم خودشان را در این افتخار سهیم می دانستند و برای این خوشحال بودند که کشوری از شرق آسیا توانسته دور دنیا را با


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

8 ماه دریانوردی بدون دل نگرانی از حمله دزدان دریایی

8 ماه دریانوردی بدون دل نگرانی از حمله دزدان دریایی