مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 تیر 1402 ساعت 13:452023-06-27پزشكي

ارتقای رتبه خراسان شمالی در اهدای عضو


سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از ارتقای 9 پله ای جایگاه این دانشگاه در اهدای عضو کشور خبر داد.

- ایسنا/خراسان شمالی سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از ارتقای 9 پله ای جایگاه این دانشگاه در اهدای عضو کشور خبر داد.

دکتر عبدالله کبریایی در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی استان با صعود 9 پله ای، رتبه چهاردهم اهدای عضو در کشور را دارد، همچنین خوشبختانه در شاخص (PMP) مرگ مغزی به ازای هر 1 میلیون نفر از رتبه 9 به 18 رسیده ایم، اعلام کرد: بر اساس آمارها در سال گذشته 14 مورد اهدای عضو در استان خراسان شمالی انجام و 41 عضو اهداء شده است.

وی با بیان اینکه سال 1400 تنها 4 اهدای عضو در استان انجام شده است، خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تاکنون نیز در 3 مورد، 8 عضو به بیماران نیازمند اهداء شده است.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی بیان کرد: سال گذشته 14 مورد اهدا در استان انجام شده که کوچکترین فرد اهدا کننده کودک 3 ساله و بزرگترین فرد، آقای 66 ساله بوده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته 25 مورد مرگ مغزی در استان ثبت شده است که 18 مورد موجب کسب رضایت از خانواده ها شده است، تصریح کرد: براساس آمارها میانگین رضایت گیری از خانواده های افراد مرگ مغزی برای اهدای اعضای عزیزانشان در است


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارتقای رتبه خراسان شمالی در اهدای عضو

ارتقای رتبه خراسان شمالی در اهدای عضو