مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 تیر 1402 ساعت 15:002023-07-10سياسي

لزوم توجه به منافع ساکنان بومی در رسیدگی به تعارضات زمین


برای رسیدگی به تعارضات این حوزه، باید مصالح و منافع ساکنان بومی از افراد غیر بومی تفکیک شود تا عدالت به بهترین نحوه اجرا شود.

- رشت- رییس کل دادگستری گیلان گفت: برای رسیدگی به تعارضات این حوزه، باید مصالح و منافع ساکنان بومی از افراد غیر بومی تفکیک شود تا عدالت به بهترین نحوه اجرا شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، حجت الاسلام حمزه خلیلی امروز دوشنبه در نشست کارگروه رفع تعارض زمین در استان با تاکید بر رسیدگی به چالش های زمین ملی و مستثنیات در روند اجرای طرح کاداستر اظهار کرد: برای رسیدگی به تعارضات این حوزه، باید مصالح ساکنان بومی از افراد غیر بومی تفکیک شود تا عدالت به بهترین نحوه اجرا شود.

وی دخالت عام مرتبط با تعارض زمین در مناطق مختلف گیلان را قابل حل دانست و افزود: یکی از معضلات زمین های منطقه ی چاف و چمخاله است که ساکنان آن منطقه با مجوز پروانه ی ساخت شهرداری اقدام به ساخت مسکن کرده اند، اما زمین ها جزو اراضی ملی می باشند.

حجت الاسلام خلیلی ادامه داد: این مشکل باید با درایت و هم اندیشی و رعایت عدالت با در نظر گرفتن مصلحت بومیان منطقه رسیدگی شود.

رییس شورای حفاظت از حقوق بیت المال دادگستری گیلان همچنین به دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان مأموریت داد تا با پیگیری مداوم کارگروه های رفع تعارض زمین در گیلان، زمینه ی مشارکت و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لزوم توجه به منافع ساکنان بومی در رسیدگی به تعارضات زمین

لزوم توجه به منافع ساکنان بومی در رسیدگی به تعارضات زمین