مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 تیر 1402 ساعت 11:052023-06-25بين الملل

پایان ماجراجویی 24 ساعته واگنر


غربی ها که توانایی رویارویی با مسکو در جنگ اوکراین را ندارند اکنون بر آن شده اند با تحریک نیروهای نظامی داخلی روسیه، موازنه این جنگ را به سود خود دنبال کنند تا آنجا که با حمایت گروه نظامی واگنر به دنبال خنجر زدن از پشت به پوتین بودند.

- فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها- صبح نو نوشت: دو روز پیش بود که پریگوژین، رهبر واگنرها مدعی شد که ارتش روسیه با دستور سرگیی شویگو، وزیر دفاع و والری گراسیموف، رییس ستاد کل ارتش روسیه، مقر نیروهای واگنر در خاک اوکراین را هدف قرار داده اند و نزدیک دو هزار نفر از آنها را کشته اند.

بر اساس این ادعا، رهبر واگنرها مدعی اشغال یکی از شهرهای جنوب غربی روسیه به نام روستوف شد؛ ادعایی که وزارت دفاع روسیه با انتشار بیانیه ای آن را رد و او را به شورش و خیانت متهم کرد و از نیروهای واگنر خواسته شد از دستورات پریگوژین، پیروی نکنند.

پریگوژین مدعی است که شویگو و گراسیموف درباره جنگ اوکراین به پوتین اطلاعات غلط می دهند و باید آنها را مجازات کرد و دیروز شنبه از مردم روسیه خواست که برای اجرای عدالت و محاکمه این دو نفر، با او همراهی کنند.

گفته می شود که سرویس امنیت فدرال روسیه ضمن هشدار به اقدامات نظامی واگنر، یک پرونده قضایی با عنوان دعوت به شورش مسلحانه علیه پریگوژین باز کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پایان ماجراجویی 24 ساعته واگنر

پایان ماجراجویی 24 ساعته واگنر