مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 تیر 1402 ساعت 16:252023-07-03بين الملل

اعترافات جدید وزارت خارجه آمریکا درباره افغانستان از نگاهی دیگر


تشکیل کمیته حقیقت یاب مستقل در خصوص پیامدهای ضدبشری یک جانبه گرایی آمریکایی برای پایان دادن به پیامدهای فاجعه بار این رفتارها امری ضروری می نماید.

- فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها - نورنیوز نوشت: وزارت خارجه آمریکا در گزارشی از شیوه خروج مفتضحانه نیروهای آمریکایی در سال 2021 از افغانستان انتقاد و تأکید کرده که تصمیمات بایدن و ترامپ رییس جمهوری کنونی و سابق آمریکا برای خروج نیروها از افغانستان، پیامدهای منفی جدی داشته است.

در این گزارش آمده است؛ برنامه ریزی برای تخلیه، نواقص بسیاری داشت زیرا مشخص نبود کدام مقام ارشد رهبری این عملیات را بر عهده دارد، به همین دلیل تصمیم های اتخاذ شده، دیپلمات های وزارت خارجه را که در پی حضور قوی و ادامه دار در کابل بودند با چالش های جدی مواجه ساخت.

هر چند که هم زمان با این گزارش بایدن تلاش کرد به توجیه رفتار خود بپردازد اما انتشار این گزارش بیانگر عمیق تر شدن شکاف در هیات حاکمه آمریکاست به گونه ای که وزارت خارجه برای تبرئه خود از اتهامات کنگره و رسانه ها، به نقش روسای جمهور آمریکا در رسوایی خروج مفتضحانه از افغانستان اذعان می کند حال آنکه معمولا این دستگاه ها و زیر مجموعه ها بودند که قربانی حفظ قدرت دولت ها می شدند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اعترافات جدید وزارت خارجه آمریکا درباره افغانستان از نگاهی دیگر

اعترافات جدید وزارت خارجه آمریکا درباره افغانستان از نگاهی دیگر