مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 تیر 1402 ساعت 10:452023-07-17سياسي

ورود بازدیدکنندگان با پوشش کُردی به «طاق بستان» هیچ منعی ندارد


ورود بازدیدکنندگان با پوشش کُردی و البسه محلی به مجموعه طاق بستان هیچ منعی ندارد و روزانه ده ها نفر با لباس کُردی از این مجموعه بازدید می کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرمانشاه، محمدمهدی فیض آقایی سرپرست پایگاه ملی طاق بستان در جمع خبرنگاران در خصوص انتشار خبری با موضوع ممنوعیت ورود گردشگران با پوشش لباس کُردی به محوطه تاریخی فرهنگی طاق بستان، ظهار کرد: بر خلاف ادعای مطرح شده چنین موضوعی به هیچ وجه صحت نداشته و روزانه ده ها نفر با پوشش لباس فاخر کُردی و سایر البسه محلی از این محوطه بازدید می کنند.

وی افزود: لازم به ذکر است ترویج فرهنگ اصیل منطقه یکی از وظایف ما بوده و با توجه به ثبت لباس کُردی در فهرست آثار ملی کشور به همین منظور غرفه عکاسی و ترویج پوشش محلی با رویکرد خاص عکاسی لباس کردی نیز برای معرفی و استفاده گردشگران در داخل مجموعه فعال است.

  سرپرست پایگاه ملی طاق بستان تصریح کرد: در موضوع مطرح شده نیز با توجه به اینکه عکاس حرفه ای این زوج جوان را همراهی کرده و شائبه عکاسی مدلینگ وجود داشته است همکاران پایگاه اقدام به ممانعت از ورود کرده اند.

آقایی در پایان، تصریح کرد: با توجه به ضرورت حفظ شأن و جایگاه آثار تاریخی فرهنگی به عنوان نفایس و گنجینه های ارزشمند ملی، برخی محدودیت های عکاسی و تصویربرداری از جمله در حوز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ورود بازدیدکنندگان با پوشش کُردی به «طاق بستان» هیچ منعی ندارد

ورود بازدیدکنندگان با پوشش کُردی به «طاق بستان» هیچ منعی ندارد